Bedrijven moeten zich vandaag voorbereiden op de ergste recessie van de laatste 75 jaar. De crisis van 2008 is nooit echt opgelost en dat zal gevoeld worden. Bedrijven moeten innoveren om te blijven groeien en te blijven bestaan. Niet enkel op technologisch vlak, maar ook op sociaal vlak. Veel Belgische bedrijven vergeten dit laatste wel eens. Nederlands onderzoek heeft bewezen dat het innovatiesucces voor 75 procent te danken is aan sociale innovatie, dus is het belangrijk dat bedrijven hier kennis mee maken.
Sociaal innovatievermogen
De Vlaamse Innovatie Monitor onderzoekt hoe sociaal innovatief de Vlaamse bedrijven zijn. Als leidinggevende in een bedrijf kunt u dankzij dit project uw sociaal innovatievermogen ontdekken en de hefbomen van sociale innovatie leren benutten. Met deze informatie bent u in staat de productiviteit en het concurrentievermogen van uw bedrijf te verbeteren en verhoogt de kwaliteit van uw organisatie en die van uw arbeid.
Ontdek hier wie de genomineerden anno 2012 waren en wie de titel van het meest innovatieve bedrijf van Vlaanderen in de wacht sleepte op het event dat plaatsvond op donderdag 21 juni 2012. Klik hier om het persbericht dat werd uitgestuurd naar aanleiding van het event te lezen.
Bent u benieuwd naar de resultaten? Lees dan hier meer over de uitkomsten van de Vlaamse Innovatiemonitor 2012 of bekijk de powerpoint die gebruikt werd om de resultaten voor te stellen op het event.