Ontdek

uw sociaal innovatievermogen en overwin de crisis
0800/88250Schrijf u in
Deelnemende organisaties
RyhoveBoerenbond,ThuishulpRace Productions - Ridley BikesInventisVan RoeyUnizoPeers2PeersStad GentQ-ListInterpassDosschemillsVeGHOUniversal CommunicationUgent Hemkes ConsultancyTeituDezign CrewDe Zwarte Doos4InstanceBNP ParibasAGXBW BouchoutAtlantisDe Buck TravelAuxifinaVokshaardBelrom Furniture- FrentlifeInduverVacatureBelfiusMy Kingdom For a HorseStadsbestuur LommelAssumaxAdebaBerenschotIBBTREFIBOVlerick SchoolBIVVFlanders SynergySERR Gent Rondom GentSD WorxAVSSoficoSVKT-Groep Tidi SolutionsRyhoveESFAscentoCreaxKrefimaVacatureAssumaxPolarisation groupGeers OffsetAttentiaVokaJob & CoErgoteamX-straLuminusbaogroupINGSocrefosFlanders DCSEBECO INNOVATIEFDe JaegerRelax Wellness CentrumOpen bedrijvendagCentrum voor OndernemenStaterEurotuinInnovatiecentrumISSAZ Sint-BlasiusInvertoKluwerSERV Stichting Innovatie & ArbeidMatexi GroupBelgacomDBM BelgiumPort of GhentCommunicatielabICFOdthAttentPartena Ziekenfonds en PartnersAB MauriCocom groupVOV Lerend netwerk
Terug naar overzicht

Houding tegenover innovatie

Alle bedrijven nemen een bepaalde houding tegenover innovatie in. De mate waarin zij al dan niet aan innovatie doen kan bekeken worden door een aantal indicatoren, namelijk:

  • Opdrachten aannemen die verder gaan dan het huidige aanbod
  • Regelmatig nieuwe producten en diensten bedenken
  • Het verbeteren van het huidige assortiment
  • Experimenteren met nieuwe vormen van producten en diensten in de markt
  • Compleet nieuwe producten op de markt brengen
  • Regelmatig nieuwe verkoopkanalen gebruiken of het verbeteren van oude kanalen
  • Regelmatig nieuwe klanten in nieuwe markten benaderen
  • Verdiepen van bestaande klanten relaties
  • Kostenverlaging van interne processen speelt een belangrijke rol
  • Schaalvoordelen vergroten door intensivering van bestaande markten