Ontdek

uw sociaal innovatievermogen en overwin de crisis
0800/88250Schrijf u in
Deelnemende organisaties
Centrum voor OndernemenInnovatiecentrumStadsbestuur LommelSD WorxBNP ParibasUniversal CommunicationSEBECO INNOVATIEFVeGHO Hemkes ConsultancyDosschemillsAttentBerenschotFlanders SynergyMatexi GroupRelax Wellness CentrumSVKStaterInventisCreaxINGSERR Gent Rondom GentOpen bedrijvendagVokshaardSERV Stichting Innovatie & ArbeidISSRyhoveDezign CrewAttentiaCocom groupStad GentErgoteamAssumaxPolarisation groupbaogroupAZ Sint-BlasiusRace Productions - Ridley BikesT-GroepVacatureVacatureAVSAdebaDe Zwarte Doos Tidi SolutionsSoficoUgentMy Kingdom For a HorseESFTeituSocrefosREFIBOUnizoAuxifinaAssumaxX-straICFRyhoveInterpassPeers2PeersCommunicatielabBelgacomFlanders DCPort of GhentInvertoOdthAtlantisBelrom Furniture- Frentlife4InstanceDe Buck TravelBIVVQ-ListVan RoeyVOV Lerend netwerkAB MauriBW BouchoutAGXGeers OffsetBoerenbond,ThuishulpInduverDBM BelgiumKluwerAscentoLuminusKrefimaVlerick SchoolEurotuinJob & CoIBBTVokaBelfiusDe JaegerPartena Ziekenfonds en Partners
Terug naar overzicht

Houding tegenover innovatie

Alle bedrijven nemen een bepaalde houding tegenover innovatie in. De mate waarin zij al dan niet aan innovatie doen kan bekeken worden door een aantal indicatoren, namelijk:

  • Opdrachten aannemen die verder gaan dan het huidige aanbod
  • Regelmatig nieuwe producten en diensten bedenken
  • Het verbeteren van het huidige assortiment
  • Experimenteren met nieuwe vormen van producten en diensten in de markt
  • Compleet nieuwe producten op de markt brengen
  • Regelmatig nieuwe verkoopkanalen gebruiken of het verbeteren van oude kanalen
  • Regelmatig nieuwe klanten in nieuwe markten benaderen
  • Verdiepen van bestaande klanten relaties
  • Kostenverlaging van interne processen speelt een belangrijke rol
  • Schaalvoordelen vergroten door intensivering van bestaande markten