Ontdek

uw sociaal innovatievermogen en overwin de crisis
0800/88250Schrijf u in
Deelnemende organisaties
AtlantisMy Kingdom For a HorseInventisVokaSD WorxAssumaxDezign CrewCreaxCentrum voor OndernemenBNP ParibasBIVVAVSJob & CoUniversal CommunicationAdebaBelfiusBelgacomErgoteamREFIBOCommunicatielabRyhoveLuminusMatexi GroupICFUgentInterpassDosschemillsVeGHOInvertoStadsbestuur LommelKluwerCocom groupAZ Sint-Blasius Tidi SolutionsStad GentAttentDe JaegerDBM BelgiumQ-ListOpen bedrijvendagAssumaxStaterBelrom Furniture- FrentlifeT-GroepBW BouchoutUnizoBerenschotAB MauriOdthVOV Lerend netwerkISSSoficoVokshaardFlanders DCAttentiabaogroupDe Zwarte DoosAuxifinaINGDe Buck TravelIBBTRyhoveInduverTeituSEBECO INNOVATIEF Hemkes ConsultancyAGXVan RoeyRelax Wellness CentrumInnovatiecentrumRace Productions - Ridley BikesVlerick SchoolBoerenbond,ThuishulpSVKPolarisation groupSocrefosKrefimaPartena Ziekenfonds en PartnersX-straAscentoFlanders SynergyGeers OffsetSERV Stichting Innovatie & ArbeidEurotuinPeers2PeersSERR Gent Rondom GentPort of GhentVacatureESFVacature4Instance
Terug naar overzicht

Houding tegenover innovatie

Alle bedrijven nemen een bepaalde houding tegenover innovatie in. De mate waarin zij al dan niet aan innovatie doen kan bekeken worden door een aantal indicatoren, namelijk:

  • Opdrachten aannemen die verder gaan dan het huidige aanbod
  • Regelmatig nieuwe producten en diensten bedenken
  • Het verbeteren van het huidige assortiment
  • Experimenteren met nieuwe vormen van producten en diensten in de markt
  • Compleet nieuwe producten op de markt brengen
  • Regelmatig nieuwe verkoopkanalen gebruiken of het verbeteren van oude kanalen
  • Regelmatig nieuwe klanten in nieuwe markten benaderen
  • Verdiepen van bestaande klanten relaties
  • Kostenverlaging van interne processen speelt een belangrijke rol
  • Schaalvoordelen vergroten door intensivering van bestaande markten