AGX
Geplaatst op woensdag 2 mei 2012
Dat social media een belangrijke tool is naar uw consumenten, dat hoeven we u vast niet meer te vertellen. En indien wel, contacteer ons dan snel!
Maar heeft u al ooit stilgestaan bij hoe social media kan bijdragen aan sociale innovatie?
Facebook op de werkvloer??! Ja!
Engagement en interactie, daar draait het om bij social media.
Volgens ons onmisbare ingrediënten voor een organisatie die sociaal innoveert.
Ooit gedacht aan een bedrijfsblog waar iedereen aan kan meeschrijven? Of een board op Pinterest waar iedereen meepint? Dit creëert verantwoordelijkheid en betrokkenheid. Het verplicht werknemers op een andere manier om te gaan met de dagdagelijkse werkmaterie. Het opent ogen waar collega’s mee bezig zijn en hoe ze denken. Een bron van inspiratie van waaruit innovatieve ideeën kunnen groeien.
Via een geheime groep op facebook kunnen werknemers delen waar ze mee bezig zijn en wat hen inspireert. Bottom-up, top-down en horizontaal wordt er informatie gegeven en krijgen ideeën de ruimte om te rijpen.
Al deze tools bieden aan werknemers platformen om het merk en elkaar te leren kennen, en aan werkgevers een constante flow van inspiratie en waardevolle feedback. De voordelen blijven niet beperkt tot de interne keuken. Gemotiveerde en trotse medewerkers zullen maar al te graag offline en online praten tegen vrienden over hun werk of het merk waar ze aan mee bouwen. Uw medewerkers kunnen als ambassadeurs een erg grote rol spelen bij bijvoorbeeld de lancering van nieuwe producten of een grote bijdrage leveren aan het succes van een event.
AGX helpt u graag een intern social media beleid uit te stippelen om:
- grotere betrokkenheid en engagement bij werknemers te creëren
- waardevolle feedback van werknemers te verzamelen
- interne brand awareness te verhogen
- van werknemers ambassadeurs te maken
- efficiënt informatie te delen
- onverwachte inspiratie op te doen
AGX is een digitaal creatieve studio. We bedenken en ontwikkelen tools voor bedrijven en merken die de sociale, lokale en mobiele consument willen bereiken en engageren.
Consumenten zijn altijd en overal geconnecteerd. Ze vormen imago’s van merken via al de touchpoints waar ze in contact komen met uw merk (winkel, website, advertentie, …). AGX helpt u definiëren via welk kanaal, op welk moment en op welke manier een bedrijf positieve indrukken kan achter laten in het dagelijkse leven van uw consumenten. We creëren en vertellen lovestories op multichannel touchpoints zodat er kwalitatieve en interactieve relaties ontstaan. Want je kunt niet om de liefde van je fans vragen, zonder een beetje liefde te geven.
Onze roots zijn digitaal (web en social media). Maar omdat uw consumenten maar in één wereld leven, zijn wij sterke voorstander om de online en offline touchpoints volledig te integreren. Uw verhaal consistent vertellen via relevante kanalen, daar gaat het om bij AGX.
AGX
Vijfwindgatenstraat 21E
9000 Gent
+32 9 321 72 80
info@agx.eu
www.agx.eu
www.facebook.com/AGX.digitalagency
@AGXlive
gplus.to/agx
pinterest.com/agxlive/
vimeo.com/agx/videos
www.linkedin.com/company/agx
www.slideshare.net/agxlive