Ontdek

uw sociaal innovatievermogen en overwin de crisis
0800/88250Schrijf u in
Deelnemende organisaties
My Kingdom For a HorseCentrum voor OndernemenPeers2PeersAssumaxJob & CoAuxifinaVacatureVan RoeyAB MauriDosschemillsInventisSERV Stichting Innovatie & ArbeidBelgacomLuminusBNP ParibasUgentFlanders SynergyBelfiusAttentInterpassFlanders DCAtlantisQ-ListX-straRelax Wellness CentrumUnizoICFDezign CrewVacaturePartena Ziekenfonds en PartnersKrefimaDe Zwarte DoosStad GentREFIBOVOV Lerend netwerkKluwerVokaOpen bedrijvendagCommunicatielabEurotuinSEBECO INNOVATIEFSocrefosISSBIVV Tidi Solutions4InstanceBelrom Furniture- FrentlifeUniversal CommunicationSVKAGXBW BouchoutInvertoRyhoveInduverErgoteamVlerick SchoolTeituESFDe Buck TravelSoficoAVSInnovatiecentrumMatexi GroupStaterRyhoveSD WorxVeGHObaogroupBoerenbond,ThuishulpSERR Gent Rondom GentDe JaegerPolarisation groupCreax Hemkes ConsultancyDBM BelgiumT-GroepAZ Sint-BlasiusAdebaVokshaardBerenschotOdthAttentiaPort of GhentAssumaxGeers OffsetIBBTCocom groupINGRace Productions - Ridley BikesAscentoStadsbestuur Lommel
Terug naar overzicht

Houding tegenover innovatie

Alle bedrijven nemen een bepaalde houding tegenover innovatie in. De mate waarin zij al dan niet aan innovatie doen kan bekeken worden door een aantal indicatoren, namelijk:

  • Opdrachten aannemen die verder gaan dan het huidige aanbod
  • Regelmatig nieuwe producten en diensten bedenken
  • Het verbeteren van het huidige assortiment
  • Experimenteren met nieuwe vormen van producten en diensten in de markt
  • Compleet nieuwe producten op de markt brengen
  • Regelmatig nieuwe verkoopkanalen gebruiken of het verbeteren van oude kanalen
  • Regelmatig nieuwe klanten in nieuwe markten benaderen
  • Verdiepen van bestaande klanten relaties
  • Kostenverlaging van interne processen speelt een belangrijke rol
  • Schaalvoordelen vergroten door intensivering van bestaande markten