Ontdek

uw sociaal innovatievermogen en overwin de crisis
0800/88250Schrijf u in
Deelnemende organisaties
ICFINGbaogroupAscentoBNP ParibasEurotuinVan RoeyJob & CoBIVVAttentRelax Wellness Centrum Hemkes ConsultancyAssumaxOdthInvertoESFSERV Stichting Innovatie & ArbeidFlanders SynergyCentrum voor OndernemenSERR Gent Rondom GentCocom groupInventisT-GroepPeers2PeersAdebaVokshaardIBBT Tidi SolutionsCreaxFlanders DCDosschemillsAttentiaOpen bedrijvendagSEBECO INNOVATIEFInterpassVacaturePartena Ziekenfonds en PartnersAssumaxVOV Lerend netwerkAuxifinaSVKTeituStadsbestuur LommelUniversal CommunicationMatexi GroupQ-ListISSPort of GhentBelfiusDBM BelgiumSoficoMy Kingdom For a HorseREFIBODe Buck TravelAVSVacatureSD WorxBerenschotStad GentBW BouchoutUgentAGXVokaKluwerRace Productions - Ridley BikesDezign CrewVeGHOStaterErgoteamAtlantisVlerick SchoolX-straDe Zwarte DoosLuminusPolarisation groupRyhoveInduverKrefimaAB MauriBoerenbond,ThuishulpBelgacomAZ Sint-BlasiusCommunicatielabInnovatiecentrumRyhoveGeers OffsetUnizoBelrom Furniture- Frentlife4InstanceSocrefosDe Jaeger
Terug naar overzicht

Houding tegenover innovatie

Alle bedrijven nemen een bepaalde houding tegenover innovatie in. De mate waarin zij al dan niet aan innovatie doen kan bekeken worden door een aantal indicatoren, namelijk:

  • Opdrachten aannemen die verder gaan dan het huidige aanbod
  • Regelmatig nieuwe producten en diensten bedenken
  • Het verbeteren van het huidige assortiment
  • Experimenteren met nieuwe vormen van producten en diensten in de markt
  • Compleet nieuwe producten op de markt brengen
  • Regelmatig nieuwe verkoopkanalen gebruiken of het verbeteren van oude kanalen
  • Regelmatig nieuwe klanten in nieuwe markten benaderen
  • Verdiepen van bestaande klanten relaties
  • Kostenverlaging van interne processen speelt een belangrijke rol
  • Schaalvoordelen vergroten door intensivering van bestaande markten