Ontdek

uw sociaal innovatievermogen en overwin de crisis
0800/88250Schrijf u in
Deelnemende organisaties
REFIBOFlanders DC Hemkes ConsultancyDBM BelgiumKluwerStadsbestuur LommelErgoteamAscentoVOV Lerend netwerkDe JaegerDezign CrewAuxifinaT-GroepSocrefosAZ Sint-BlasiusPort of GhentDosschemillsVan RoeyFlanders SynergyCentrum voor OndernemenPeers2PeersSERR Gent Rondom GentStad Gent4InstanceGeers OffsetBelrom Furniture- FrentlifeIBBTPolarisation groupKrefimaAttentESFVacatureSERV Stichting Innovatie & ArbeidX-straUniversal CommunicationUgentSoficoAdebaTeitubaogroupDe Buck TravelVlerick SchoolAttentiaBIVVJob & CoBoerenbond,ThuishulpAGXQ-ListMatexi GroupSD WorxVeGHOINGBerenschotBelgacomOpen bedrijvendagSEBECO INNOVATIEFCommunicatielabICFStaterInnovatiecentrumBNP ParibasAtlantisAVSInvertoDe Zwarte DoosInterpassISS Tidi SolutionsEurotuinAssumaxLuminusRyhoveCreaxBW BouchoutInventisVokaMy Kingdom For a HorseVacatureUnizoAssumaxRace Productions - Ridley BikesBelfiusRelax Wellness CentrumInduverVokshaardCocom groupRyhoveOdthAB MauriPartena Ziekenfonds en PartnersSVK
Terug naar overzicht

Houding tegenover innovatie

Alle bedrijven nemen een bepaalde houding tegenover innovatie in. De mate waarin zij al dan niet aan innovatie doen kan bekeken worden door een aantal indicatoren, namelijk:

  • Opdrachten aannemen die verder gaan dan het huidige aanbod
  • Regelmatig nieuwe producten en diensten bedenken
  • Het verbeteren van het huidige assortiment
  • Experimenteren met nieuwe vormen van producten en diensten in de markt
  • Compleet nieuwe producten op de markt brengen
  • Regelmatig nieuwe verkoopkanalen gebruiken of het verbeteren van oude kanalen
  • Regelmatig nieuwe klanten in nieuwe markten benaderen
  • Verdiepen van bestaande klanten relaties
  • Kostenverlaging van interne processen speelt een belangrijke rol
  • Schaalvoordelen vergroten door intensivering van bestaande markten