Ontdek

uw sociaal innovatievermogen en overwin de crisis
0800/88250Schrijf u in
Deelnemende organisaties
4InstanceAssumaxRace Productions - Ridley BikesCreaxFlanders SynergySERR Gent Rondom GentAttentREFIBOMy Kingdom For a HorseStaterQ-ListVOV Lerend netwerkISSSocrefosGeers OffsetVokshaardInventisOpen bedrijvendagSD WorxDosschemillsPeers2PeersBNP ParibasBIVVCentrum voor OndernemenBerenschotX-straCocom groupSEBECO INNOVATIEFLuminusMatexi GroupVeGHOVlerick SchoolPartena Ziekenfonds en PartnersAuxifinaINGAttentiaPort of GhentICFInvertoKrefimaAdebaAVS Tidi SolutionsVan RoeyBW BouchoutInterpassInnovatiecentrumPolarisation groupOdthStad GentDezign CrewRyhoveUnizoSoficoFlanders DCErgoteamRelax Wellness CentrumVacatureTeituDe Buck TravelAscentoAGXJob & CoAZ Sint-BlasiusUgentSERV Stichting Innovatie & ArbeidStadsbestuur LommelDe JaegerBoerenbond,ThuishulpRyhoveDBM BelgiumDe Zwarte DoosESFAtlantis Hemkes ConsultancyKluwerVokaBelgacomInduverBelrom Furniture- FrentlifeT-GroepbaogroupIBBTBelfiusSVKAB MauriAssumaxEurotuinCommunicatielabVacatureUniversal Communication
Terug naar overzicht

Houding tegenover innovatie

Alle bedrijven nemen een bepaalde houding tegenover innovatie in. De mate waarin zij al dan niet aan innovatie doen kan bekeken worden door een aantal indicatoren, namelijk:

  • Opdrachten aannemen die verder gaan dan het huidige aanbod
  • Regelmatig nieuwe producten en diensten bedenken
  • Het verbeteren van het huidige assortiment
  • Experimenteren met nieuwe vormen van producten en diensten in de markt
  • Compleet nieuwe producten op de markt brengen
  • Regelmatig nieuwe verkoopkanalen gebruiken of het verbeteren van oude kanalen
  • Regelmatig nieuwe klanten in nieuwe markten benaderen
  • Verdiepen van bestaande klanten relaties
  • Kostenverlaging van interne processen speelt een belangrijke rol
  • Schaalvoordelen vergroten door intensivering van bestaande markten