Ontdek

uw sociaal innovatievermogen en overwin de crisis
0800/88250Schrijf u in
Deelnemende organisaties
AttentiaSoficoVacatureDosschemillsSD WorxRyhoveDezign CrewFlanders DCCentrum voor OndernemenUnizoCocom groupBelfiusDBM BelgiumICFPort of GhentUgentBelrom Furniture- FrentlifeLuminusbaogroupSEBECO INNOVATIEFBW BouchoutBoerenbond,ThuishulpAscentoAGXAttentX-straT-GroepBIVVErgoteamInventisOpen bedrijvendagStaterRace Productions - Ridley BikesPartena Ziekenfonds en PartnersESFVokshaardFlanders SynergyOdthTeitu Tidi SolutionsSVKVokaSERV Stichting Innovatie & ArbeidKluwerSERR Gent Rondom GentBelgacomAtlantisSocrefosIBBTGeers OffsetAssumaxInterpassCommunicatielabStad GentREFIBORyhoveEurotuinISSAdebaVacatureINGJob & CoCreaxVan RoeyAZ Sint-BlasiusVlerick SchoolQ-ListVOV Lerend netwerkStadsbestuur LommelMy Kingdom For a HorseDe Buck TravelAssumaxPeers2PeersRelax Wellness Centrum4InstanceKrefimaInnovatiecentrumUniversal CommunicationAVSBNP ParibasInvertoAuxifinaMatexi GroupPolarisation groupBerenschotInduverDe Zwarte DoosAB Mauri Hemkes ConsultancyVeGHODe Jaeger
Terug naar overzicht

Houding tegenover innovatie

Alle bedrijven nemen een bepaalde houding tegenover innovatie in. De mate waarin zij al dan niet aan innovatie doen kan bekeken worden door een aantal indicatoren, namelijk:

  • Opdrachten aannemen die verder gaan dan het huidige aanbod
  • Regelmatig nieuwe producten en diensten bedenken
  • Het verbeteren van het huidige assortiment
  • Experimenteren met nieuwe vormen van producten en diensten in de markt
  • Compleet nieuwe producten op de markt brengen
  • Regelmatig nieuwe verkoopkanalen gebruiken of het verbeteren van oude kanalen
  • Regelmatig nieuwe klanten in nieuwe markten benaderen
  • Verdiepen van bestaande klanten relaties
  • Kostenverlaging van interne processen speelt een belangrijke rol
  • Schaalvoordelen vergroten door intensivering van bestaande markten