Ontdek

uw sociaal innovatievermogen en overwin de crisis
0800/88250Schrijf u in
Deelnemende organisaties
Tidi SolutionsUnizoESFUgentREFIBOUniversal CommunicationAscentoBerenschotVlerick SchoolDe Buck TravelAZ Sint-BlasiusLuminusAdebaInvertoInnovatiecentrumVeGHOJob & CoIBBTSocrefosPolarisation groupBNP ParibasINGAtlantisBIVVDe JaegerDezign CrewSERV Stichting Innovatie & ArbeidBelrom Furniture- FrentlifeInduverX-straCocom group Hemkes ConsultancybaogroupPeers2PeersRace Productions - Ridley BikesInterpassTeituFlanders SynergyBelfiusMy Kingdom For a HorseVOV Lerend netwerkFlanders DCStaterRyhoveAssumaxSD WorxMatexi GroupVoka4InstanceSoficoRyhoveAB MauriCommunicatielabVacatureDBM BelgiumQ-ListGeers OffsetInventisStad GentVokshaardOdthBelgacomPartena Ziekenfonds en PartnersKrefimaDe Zwarte DoosStadsbestuur LommelCentrum voor OndernemenSEBECO INNOVATIEFBW BouchoutAGXPort of GhentAttentBoerenbond,ThuishulpSVKDosschemillsVacatureOpen bedrijvendagCreaxKluwerT-GroepAuxifinaErgoteamAssumaxAVSISSVan RoeySERR Gent Rondom GentRelax Wellness CentrumAttentiaEurotuinICF
Terug naar overzicht

Houding tegenover innovatie

Alle bedrijven nemen een bepaalde houding tegenover innovatie in. De mate waarin zij al dan niet aan innovatie doen kan bekeken worden door een aantal indicatoren, namelijk:

  • Opdrachten aannemen die verder gaan dan het huidige aanbod
  • Regelmatig nieuwe producten en diensten bedenken
  • Het verbeteren van het huidige assortiment
  • Experimenteren met nieuwe vormen van producten en diensten in de markt
  • Compleet nieuwe producten op de markt brengen
  • Regelmatig nieuwe verkoopkanalen gebruiken of het verbeteren van oude kanalen
  • Regelmatig nieuwe klanten in nieuwe markten benaderen
  • Verdiepen van bestaande klanten relaties
  • Kostenverlaging van interne processen speelt een belangrijke rol
  • Schaalvoordelen vergroten door intensivering van bestaande markten