Ontdek

uw sociaal innovatievermogen en overwin de crisis
0800/88250Schrijf u in
Deelnemende organisaties
De Buck TravelUgentRace Productions - Ridley BikesAttentInvertoGeers Offset Hemkes ConsultancyStadsbestuur LommelSEBECO INNOVATIEFDe JaegerPeers2PeersAttentiaVacatureRelax Wellness CentrumAGXVacatureICFESFRyhoveErgoteamINGKluwerRyhovePolarisation groupX-straStad GentPartena Ziekenfonds en PartnersTeituBIVVVokshaardSD WorxAuxifinaAssumaxBelfiusAVS4InstanceBNP ParibasSocrefosMy Kingdom For a HorseAB MauriSERV Stichting Innovatie & ArbeidUniversal CommunicationVOV Lerend netwerkAdebaQ-ListSERR Gent Rondom GentCocom groupAZ Sint-BlasiusIBBTMatexi GroupBW BouchoutEurotuinVan RoeyISSFlanders SynergyBerenschotOpen bedrijvendagCreaxAtlantisVeGHODe Zwarte DoosInventisBoerenbond,ThuishulpCentrum voor OndernemenUnizoDezign CrewREFIBOAscentoLuminusbaogroupAssumaxDosschemills Tidi SolutionsPort of GhentBelgacomVlerick SchoolCommunicatielabFlanders DCSoficoStaterInduverSVKInterpassInnovatiecentrumVokaOdthBelrom Furniture- FrentlifeDBM BelgiumKrefimaJob & CoT-Groep
Terug naar overzicht

Houding tegenover innovatie

Alle bedrijven nemen een bepaalde houding tegenover innovatie in. De mate waarin zij al dan niet aan innovatie doen kan bekeken worden door een aantal indicatoren, namelijk:

  • Opdrachten aannemen die verder gaan dan het huidige aanbod
  • Regelmatig nieuwe producten en diensten bedenken
  • Het verbeteren van het huidige assortiment
  • Experimenteren met nieuwe vormen van producten en diensten in de markt
  • Compleet nieuwe producten op de markt brengen
  • Regelmatig nieuwe verkoopkanalen gebruiken of het verbeteren van oude kanalen
  • Regelmatig nieuwe klanten in nieuwe markten benaderen
  • Verdiepen van bestaande klanten relaties
  • Kostenverlaging van interne processen speelt een belangrijke rol
  • Schaalvoordelen vergroten door intensivering van bestaande markten