Ontdek

uw sociaal innovatievermogen en overwin de crisis
0800/88250Schrijf u in
Deelnemende organisaties
Hemkes ConsultancyMy Kingdom For a HorseVokaINGDe Buck TravelRyhoveBelrom Furniture- FrentlifePort of GhentKluwerX-straInduverSoficoREFIBOJob & CoLuminusAssumaxAVSCommunicatielabBelgacomUgentVacatureIBBTBNP ParibasAB MauriBerenschotBW BouchoutICFDosschemillsAssumaxFlanders DCVan RoeyRelax Wellness CentrumKrefima4InstanceAttentAttentiaInterpassVokshaardESFT-GroepStadsbestuur LommelInnovatiecentrumBoerenbond,ThuishulpSERR Gent Rondom GentVacatureCocom groupAuxifinaAtlantisMatexi GroupCentrum voor OndernemenEurotuinAZ Sint-BlasiusDBM BelgiumStad GentQ-ListDezign CrewDe Zwarte DoosPeers2PeersFlanders SynergyVOV Lerend netwerkVeGHOBIVVSD WorxTeituGeers OffsetOdthSEBECO INNOVATIEFInventisSERV Stichting Innovatie & ArbeidSocrefos Tidi SolutionsRyhoveBelfiusOpen bedrijvendagPartena Ziekenfonds en PartnersErgoteamAscentoStaterInvertoSVKVlerick SchoolAdebaPolarisation groupAGXUniversal CommunicationCreaxUnizobaogroupRace Productions - Ridley BikesDe JaegerISS
Terug naar overzicht

Houding tegenover innovatie

Alle bedrijven nemen een bepaalde houding tegenover innovatie in. De mate waarin zij al dan niet aan innovatie doen kan bekeken worden door een aantal indicatoren, namelijk:

  • Opdrachten aannemen die verder gaan dan het huidige aanbod
  • Regelmatig nieuwe producten en diensten bedenken
  • Het verbeteren van het huidige assortiment
  • Experimenteren met nieuwe vormen van producten en diensten in de markt
  • Compleet nieuwe producten op de markt brengen
  • Regelmatig nieuwe verkoopkanalen gebruiken of het verbeteren van oude kanalen
  • Regelmatig nieuwe klanten in nieuwe markten benaderen
  • Verdiepen van bestaande klanten relaties
  • Kostenverlaging van interne processen speelt een belangrijke rol
  • Schaalvoordelen vergroten door intensivering van bestaande markten